Tramwaj

Trwająca w ostatnim czasie dyskusja w mediach na temat budowy tramwaju ujawniła dalsze szczegóły dotyczące jego budowy, które nieco różnią się od wcześniej podawanych:

  • Planowany koszt budowy tramwaju w Płocku wynieść ma 570 mln zł w wersji klasycznej lub 469 mln w wersji Translohr. Planowana docelowo sieć tramwajowa wynosić ma 20,35 km (w tym 6,959 km linii jednotorowej). Ujawniono też, że budowa tramwaju na oponach w Caen (Francja) – linia o długości 15,7 km kosztowała ogółem 224 mln euro (przy obecnym kursie euro – w przybliżeniu 1 mld zł), czyli znacznie więcej jak jest to szacowane w Płocku.
  • Ujawniono też, że odcinek linii tramwajowej na wysokości cmentarzy w Al. Kobylińskiego będzie jednotorowy, a podstawową linią będzie trasa: Winiary – Gulczewo.
  • Linia biegnąca wokół Podolszyc też jest przewidziana jako jednotorowa.
  • Dzisiejsza cena biletu (2,20zł) przyniosłaby wg. szacunków roczne wpływy w wysokości 9 mln zł, przy jednoczesnych kosztach eksploatacyjnych na poziomie 12 mln zł. Czyli bieżąca eksploatacja linii tramwajowej zamykałaby się stratą w wysokości 3 mln zł rocznie! Dla zrównoważenia kosztów i wpływów bilet podstawowy powinien kosztować 3,00 zł. Lub strata musiałaby być pokryta z budżetu miasta.
  • Planowane zatrudnienie (motorniczy plus obsługa techniczna i administracyjna) po wybudowaniu całej trzyetapowej linii tramwajowej ma wynieść 80 osób.

Dodaj komentarz

Back to top button