„26” za „18” do Dworca PKP

Od 1 lipca zgodnie ze zmianą planu przestrzennego osiedla Podolszyce Północ, zlikwidowano pętlę na ul. Armii Krajowej. W związku z tym wprowadzono zmiany w trasach linii:

  • linia 18 została skrócona do dworca KM w al. Jachowicza;
  • linia 24 została odwrócona na wysokości Podolszyc i kończy bieg na pętli przy Mazura, nie objeżdżając Podolszyc Południe;
  • linia 26 z Jachowicza skręca w ul. Dworcową do dworca PKP/PKS i ul. Chopina powróciła do starej trasy. Dojeżdżając do Podolszyc, skręca z ul. Wyszogrodzkiej w al. Armii Krajowej (objeżdża Podolszyce Północ), a następnie z Armii Krajowej (Zielony Jar) jedzie ulicami: Czwartaków > Jana Pawła II przy kościele św. Wojciecha do pętli na Mazura.
  • trzy kursy linii 35 wydłużono aż do Borowiczek.

Plusem zmiany jest doprowadzanie po ponad 5 latach regularnej linii do dworca PKP, ale minusem skrócenie linii 18 jeżdżącej przez całe miasto. Zdaniem KM linie 18 i 26 do Podolszyc docierały w niewielkim zapełnieniu, dlatego zdecydowano się na skrócenie 18 i zastąpienie jej trasy zmodernizowaną trasą linii 26. Zmiana wywołała falę protestu pasażerów wobec drastycznego skrócenia linii 18 i znacznego pogorszenia warunków jady popularnej i szybkiej linii 26 (utykającej w korkach szczytowych na Chopina).

1 lipca obcięto po raz kolejny (w ramach wakacji) rozkład linii 19 oraz uruchomiono zielone linie 13 i 14. Linię 13 w tym roku poprowadzono znów Jachowicza i Kilińskiego. Niestety co roku liczba organizowanych kursów tych liniach spada. Linia 14 nawet przez jakiś czas w 2003 r. nie kursowała, z powodu bardzo słabej frekwencji.

Co ciekawe, na linii 13 i 14 zaczęli znów jeździć konduktorzy, co widać po umieszczonej z przodu tablicy.

 

Dodaj komentarz

Back to top button