MAN / Gräf & Stift NL222

22 grudnia 2006 r. na ulice Płocka wyjechał trzydrzwiowy MAN NL222 #674. Autobus pierwszy raz został zarejestrowany w sierpniu 1996 r. w Stadtverke Kempten i przejechał 468 tys. km. Wyposażony jest w: ABS, retarder, klapkowe wyświetlacze, nagłośnienie i silnik spełniający normę EURO 2. Wewnątrz ściany wyłożone są szarą wykładziną, a na wysokości platformy znajdują się dwa rozkładane siedzenia.

Na początku 2008 r. do Płocka przyjechało 5 używanych autobusów Gräf & Stift NL222. Pojazdy za kwotę 810.000 zł dostarczyła firma Dafa – Jan Danisch. Wyprodukowane zostały w 1996 r. w Austrii i były eksploatowane przez prywatną firmę Dr. Richard z Wiednia. W Płocku autobusy otrzymały numery taborowe 684-688. Wszystkie pięć autobusów posiada dwudrzwiowe nadwozie z pięcioma uchylnymi lufcikami. Co ciekawe, kasownik naprzeciw drugich drzwi zamontowano, jak w nowych Tantusach – na słupku między oknami, natomiast wszelkie poręcze wewnątrz są w kolorze zielonym. Wyposażone są w: ABS, retarder, kneeling, elektroniczne wyświetlacze firmy Brose, ogrzewanie postojowe, nagłośnienie, silniki spełniające normę EURO 2 oraz automatyczne 5-biegowe skrzynie.

23 sierpnia 2017 r. do kasacji powędrował pierwszy z liniowych Gräf & Stift-ów (#688).

W marcu 2008 r. na terenie zajezdni pojawił się Gräf & Stift NL222 zakupiony za 155 tys. zł. od firmy Dafa. Autobus został sprowadzony z Austrii, gdzie jeździł w wiedeńskiej firmie Dr. Richard. Historia i parametry techniczne są praktycznie identyczne, jak w sprowadzonych dwa miesiące wcześniej #684-688. Pojazd od kwietnia wykonywał kursy szkolne na liniach S1-S3. W wakacje został przebudowany na ambulans do pobierania krwi. W kwietniu 2015 r. wyjechał po raz ostatni, a następnie został odstawiony do kasacji.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE

rodzaj: niskowejściowy
ilość miejsc (siedzących/stojących): 95 (31 / 64) – #674
95 (39 / 56) – #684-689
układ drzwi: 2-2-2 – #674
2-2-0 – #684-689
długość [mm]: 11980
szerokość [mm]: 2500
wysokość [mm]: 2941
masa własna [kg]: 11870
dopuszczalna masa całkowita [kg]: 18000
silnik: MAN D0826 LUH 12
moc [KM]: 220
skrzynia biegów: automatyczna ZF 5HP-500
norma czystości spalin: EURO 2

SPIS TABORU (aktualna ilość: 5 szt.)

SPIS TABORU (aktualna ilość: 5 szt.)

ROK MODEL NOWE (szt.) NUMERY TABOROWE SKREŚLONE (szt.) NUMERY TABOROWE
2006 (prod. 1996)
MAN NL222 1 674
2008 (prod. 1996)
Gräf & Stift NL222 6 684-689 *
2015 Gräf & Stift NL222 1 689
2017 Gräf & Stift NL222 1 688
RAZEM 7 2
* #689 przebudowany na krwiobus – 2008.09