MAN NG272

20 stycznia 2006 r. na linie nr 3 wyjechał pierwszy z dwóch MANów NG272, którym przypisano numery 662-663. Autobusy sprowadzono z Fürth k. Norymbergii, gdzie były eksploatowane od listopada 1994 roku (przebieg ok. 480 tys. km). Jednak ich stan i poziom techniczny (niska podłoga w 60%, w trzecich drzwiach znajduje się jeden stopień, EURO 1, ABS, ASR, poziomowanie) jest zdecydowanie lepszy do eksploatowanych Jelczy czy Ikarusów z tego rocznika. Pojazdy są pierwszymi przegubowcami w wersji trzydrzwiowej, w której trzecia para oryginalnie otwierana była przez pasażerów (rozwiązanie zmieniono). Wewnątrz znajdują się wyściełane na zielono siedzenia, które między pierwszymi, a drugimi drzwiami składają się z 4 „półtorówek”. Platformę dla osób stojących w przyczepie odgradzają od przegubu dwa rzędy podwójnych siedzeń po lewej i trzymiejscowa ławeczka po prawej. Na środku w trzecich drzwiach zamontowano, jak w dawnych Ikarusach, poręcz. Na wysokości drugich drzwi znajduje się kolejna platforma dla osób stojących, z miejscem dla osoby na wózku. Przegub wyposażony jest w osłony podobne do tych w Jelczach M181 i wiszącą pod ramą przegubu poręcz. Kierowca ma do dyspozycji półotwartą kabinę. Wentylację zapewnia jedynie 6 uchylnych lufcików i cztery otwory dachowe. W pojazdach zostawiono oryginalne, sterowane elektrycznie filmy, a w egzemplarzu #662 zostawiono nawet działający wyświetlacz z lewej strony. Egzemplarz jest też pierwszym, na którym zastosowano nowe rozmieszczenie numerów taborowych – nad pierwszymi drzwiami.

12 września 2006 r. do miasta dotarły dwa kolejne autobusy tego typu #672-673. Pojazdy zarejestrowano pierwszy raz w 1994 r. w VAG Nürnberg. Wyposażone są w elektroniczne tablice firmy Brose oraz kasowniki KRG-6K. Mają wygodne, wyściełane siedzenia w niebieskiej tapicerce, podobnie jak w dwóch wcześniejszych egzemlarzach trzecia para drzwi była otwierana przez pasażerów.

Pierwszym skasowanym MANem NG272 został #663, który opuścił zajezdnię w marcu 2016 r.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE

rodzaj: niskowejściowy
ilość miejsc (siedzących/stojących):
162 (50 / 112)
układ drzwi:
2-2-2-0
długość [mm]: 17960
szerokość [mm]: 2500
wysokość [mm]: 2900
masa własna [kg]: 15000
dopuszczalna masa całkowita [kg]: 28000
silnik: MAN D0826 LUH 06
moc [KM]: 270
skrzynia biegów: automatyczna ZF 5HP-500
norma czystości spalin: EURO 1

SPIS TABORU (aktualna ilość: 3 szt.)

SPIS TABORU (aktualna ilość: 3 szt.)

ROK MODEL NOWE (szt.) NUMERY TABOROWE SKREŚLONE (szt.) NUMERY TABOROWE
2006 (prod. 1994)
MAN NG272 4 662-663, 672-673
2016 MAN NG272 1 663
RAZEM 4 1