Neoplan N4020td

logo_neoplanOd 19 grudnia 1994 r. przez 5 dni testowano pierwszego w Polsce neoplana N4020, wypożyczonego z MZA w Warszawie #6455. W Płocku kursował jedynie na linii 19 wzbudzając niemałą sensację wśród podróżnych. Jesienią 1997 roku, testowano jeszcze raz Neoplana N4020 tym razem z poznańskiego MPK #1364.

W 1998 roku niemiecka konstrukcja znalazła aprobatę w KM Płock, co zaowocowało zakupem dwóch Neoplanów N4020td. Pierwszy z numerem 633 wyruszył na ulice we wrześniu, drugi egzemplarz miesiąc później. Zakupiona wersja wyposażona jest w stojący silnik MAN i płaską podłogą na całej długości pojazdu. Są to jednoczłonowe pojazdy wielkopojemne, w których trzecia, wleczona oś jest również skrętna. Autobusy wyposażono w tablice kierunkowe (przednia fosforyzująca) i kasowniki firmy R&G oraz w klimatyzatory dla kierowców. W lutym 2003 r. w #633 tablice mozaikowe zastąpiono ledowymi.

Łącznie w fabryce Neoplan Polska powstały tylko 44 egzemplarze modelu Neoplan N4020 w wersji td (tower drive). Oprócz 30 egzemplarzy dla MZA Warszawa, 11 zakupiło MPK Legnica, 2 – KM Płock, a 1 – MPK Lublin.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE

rodzaj: niskopodłogowy
ilość miejsc (siedzących/stojących):
163 (39 / 124)
układ drzwi:
2-2-2
długość [mm]: 14600
szerokość [mm]: 2500
wysokość [mm]: 2950
masa własna [kg]: 13800
dopuszczalna masa całkowita [kg]: 24700
silnik: MAN D2866 LOH 18
moc [KM]: 260
skrzynia biegów: automatyczna ZF Ecomat 5HP-500
norma czystości spalin: EURO 2

SPIS TABORU (aktualna ilość: 2 szt.)

SPIS TABORU (aktualna ilość: 2 szt.)

ROK MODEL NOWE (szt.) NUMERY TABOROWE SKREŚLONE (szt.) NUMERY TABOROWE
1998
Neoplan N4020td 2 633-634
RAZEM 2 0