Autosan H9-35

W 1976 r. zakupiono w MPK 20 nowych Autosanów H9-35 #283-302. Pierwszy autobus tego typu wyjechał 1 lutego na linię nr 2. Sanocki pojazd był następcą wcześniej produkowanego Sana. Jego nowa konstrukcja z wyżej umieszczonym dachem oraz nowy, mocniejszy silnik przyczyniły się do dużej popularności w mniejszych miastach. Znaczącą wadą w zastosowaniu dla Płocka była zbyt mała pojemność – do 72 osób. Na dodatek, autobusami tymi próbowano pod koniec lat 70-tych zastępować wycofywane z ruchu przegubowe Jelcze AP. Już w pierwszym roku ze stanu skreślono egzemplarz #287. W 1979 r. w ruchu było już 77 biało-czerwono-białych autosanów, z których część miała pomarańczowe pasy. Po naprawach głównych autobusy malowano również, jak np. #283 w pasy o kolorze niebieskim.

Ostatnich 7 egzemplarzy skreślono w 1984 r. Autobusy tego typu powróciły jeszcze na trasy jako komunikacja zastępcza (z MZK Kutno) podczas strajku w 1989 r.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE

rodzaj: wysokopodłogowy
ilość miejsc (siedzących/stojących): 71+1 (24+1 / 47)
układ drzwi: 4-0-4
długość [mm]: 9310
szerokość [mm]: 2500
wysokość [mm]: 3150
masa własna [kg]: 7700
dopuszczalna masa całkowita [kg]: 12500
silnik: Andoria 6c T107
moc [KM]: 138
skrzynia biegów: mechaniczna FON

SPIS TABORU (było sztuk: 78)

SPIS TABORU (było sztuk: 78)

ROK MODEL NOWE (szt.) NUMERY TABOROWE SKREŚLONE (szt.) NUMERY TABOROWE
1976 Autosan H9-35 20 283-302 1 287
1977 Autosan H9-35 18 312-329
1978 Autosan H9-35 25 337-361
1979 Autosan H9-35 15 362-376 2 312, 339
1980 Autosan H9-35 14 … *
1981 Autosan H9-35 7  284, 288-289, 297, 318, 367, 369
1982 Autosan H9-35 8 283, 290-291, 322, 326-327, 337, 343
1983 Autosan H9-35 40 … *
1984 Autosan H9-35 6 338, 340, 348, 357-358, 360
RAZEM 78 78
* ze względu na ilość danych nie zostały one zamieszczone