Testy Autosana SANCITY 9LE [AKTUALIZACJA]

7 czerwca na dwutygodniowe testy do KM Płock przyjechał niskowejściowy Autosan SanCity 9LE (rej. RSA 29708). Autobus ma 9 metrów długości i może zabrać na pokład 60 osób, w tym 15 siedzących (5 miejsc dostępnych z niskiej podłogi). Wyprodukowany w 2016 r. pojazd posiada drzwi w układzie 1-2-0. Przednie jednoskrzydłowe i środkowe dwuskrzydłowe, otwierane do wewnątrz, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy. Autosana napędza silnik marki Cummins ISB4,5E6210B spełniający normę EURO VI o mocy 151 kW (205 KM), sprzęgnięty z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów marki Allison. W autobusie zastosowano tylny most napędowy firmy DANA oraz oś przednią marki ZF o zawieszeniu niezależnym. Wentylację zapewnia klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej, a lusterka zewnętrzne sterowane są elektrycznie. Na wysokości drugich drzwi znajduje się platforma dla osób stojących oraz miejsce dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim. Dodatkowym wyposażeniem są ładowarki USB, wewnętrzny wyświetlacz LCD pokazujący trasę przejazdu tzw. „koraliki”, podobnie jak wyświetlacze kasowników, a także pomarańczowe podświetlenie LED rurek w górnej części. Tester otrzymał w Płocku tymczasowy numer 350 i ze względu na pojemność będzie go można spotkać głównie na mniej obciążonych liniach. W dni robocze na „4”, „15” i nocnej „N1”, a w weekendy na „20”.

Autobusy marki Autosan były w naszym mieście dobrze znane w latach 70 i 80-tych XX wieku, za sprawą modelu H9-35. Po zakończeniu jego eksploatacji w 1984 r. pojazdy te pojawiły się jeszcze na chwilę podczas strajku w 1989 r. w ramach komunikacji zastępczej. Od tego czasu autobusy spod znaku bociana nie były w naszym mieście nawet w ramach testów.

Aktualizacja: W ciągu ostatniego roku jest to już piąty autobus testowany przez KM. Poniżej film, który przygotowaliśmy o pojazdach testowych z 2016 roku.

Dodaj komentarz