Modele płockich Solarisów

Niemiecka firma Rietze specjalizująca się w produkcji modeli m.in. autobusów i tramwajów wypuściła na rynek w połowie 2016 r. nowy model polskiego autobusu. Tym razem – co nas niezmiernie cieszy – wybór padł na płockiego Solarisa Urbino IV 12 #746. W modelu szczegółowo odwzorowano m.in. piktogramy na środkowych drzwiach oraz oznaczenia w postaci herbu, logo i numerów taborowych.

Kilka miesięcy później, ku jeszcze większemu zaskoczeniu, wydany został nasz „rodzynek” – przegubowy #749. Już kilka dni po premierze obu tych pojazdów nabyliśmy je do swojej kolekcji.

Trzeba obiektywnie przyznać, że jak na swoją cenę, modele powinny być wykończone staranniej. Do mankamentów można zaliczyć wystające poza karoserię tylne koła, bardzo słabo widoczne napisy na wyświetlaczach, natomiast w przegubowcu dodatkowo brak bocznych kierunkowskazów oraz źle naklejone piktogramy na drugich i trzecich drzwiach. Choć akurat w przypadku piktogramów, to przez pierwsze dni były one źle naklejone przez KM na prawdziwym autobusie i na podstawie takich zdjęć powstał model. Co prawda widząc jeszcze jego projekt, napisaliśmy maila do firmy Rietze z prośbą o poprawienie tego błędu, jednak niestety nie ustosunkowano się do naszych uwag.

Mimo wszystko, dla miłośników wszystkie te niedociągnięcia przesłania chęć posiadania na półce aż dwóch modeli w płockim malowaniu. Dodatkowo okazało się, że jest to pierwszy wydany „polski” model przegubowego Solarisa IV generacji.

Back to top button